Hela M. z blogowiska

Mniszkówna Helena wiecznie żywa jest. Ta specjalistka od żądz wypełzających na usta i ordynata w uprzęży powróciła w wielu wcieleniach i pisze blogi.  Od miesięcy wycinam z nich ulubione cytaty. Teraz chcę się nimi podzielić. Nazw blogów jednak nie podaję, gdyż nie chcę Mniszkówien (i Mniszków) deprymować. A nuż kupią sobie słowniki poprawnej polszczyzny, zaczną zastanawiać się nad składnią i czar pryśnie. 

zagęszczona znaczeniami atmosfera
  • Niezwykle mistyczne deszczem krajobrazy
  • Upalnie snuliśmy się po wyludnionym miasteczku
  • mały chłopczyk na rowerku rozbijał pustkę uliczek
  • Wokół placu gęsto przysiadły domy
  • ciągle na mym uniesieniu cieniem kładzie się fragment historii Włoch
  • A czasem nie mówić nic i poszukać ciszy, która nie rani i nie dzieli
  • słońce leniwie opuszcza niebo nad miastem


pod powiekami zostały rzeźby
  • spijał z ust przewodnika każdą informację
  • Tym razem piękna dopełniał, a właściwie przepełniał już i tak jego ogrom wspaniały chór
  • stworzone aby zachwycać, nawet gdy stuletni tynk zmęczony uderza już o chodnik

dzięki za energetyczne słowa
  • żer dla ciekawskiego nosa
  • Ja jestem skrajnym przeciwnikiem cukru
  • moja babska ciekawość wzrasta w postępie geometrycznym
  • czas już naglił umówioną godziną
  • sofrito czyli posiekane warzywka
  • W końcu znaleźliśmy ratunek, mój był w postaci loda
  • 700g zblendowanych pomidorow


Obfitość wszelka i w stopnie Celsjusza i w dobra wszelkie
  • czekamy w wielkiej niecierpliwości
  • reszta ścian jest niedostępna oglądowi
  • z odwagą zaatakowaliśmy dwa dania
  • Uratujmy to, co może zniknąć pod ciężarem własnej starości
  • uniknąć przewiania na skroś, przez wszystkie moje skromne zwoje mózgowe
Te ostatnie zdjęcia ciągle mi szumią w głowie, mózg się ściska do bólu




Teksty pisane czarnym drukiem  pochodzą z blogów. Naprawdę.

7 comments:

  1. witaj w klubie,ja do Heli na Parafie tez czesto zagladam a druga moja faworytka pisze z Sansepolcro.
    Tak,Mniszkowna wiecznie zywa...

    ReplyDelete
  2. po sprawiedliwosci: w Heli M. z blogowiska, oprocz rozszyfrowanych przez ciebie zrodel, sa cytaty z innych blogow, m.in. z portalu kulinarnego i blogu o Wroclawiu.

    ReplyDelete
  3. rozpoznaje cytaty z "bloga z dusza", korzystam z przepisow, ale pseudoliteracka tresc czesto mnie drazni przyznaje. Pozdrawiam Ewelina

    ReplyDelete
  4. Tematów zabrakło, że się wykpiwa konkurencję?
    Dziwne, ale cytowane tu autorki blogów jakoś nie potrzebują naigrawania się z wypowiedzi innych piszących, by ich blogi były interesujące dla czytelników.
    Jeśli ma Pani poczucie wielkiej intelektualnej przewagi nad krytykowanymi osobami, to tym bardziej pisanie o nich świadczy li i jedynie o braku Pani klasy.
    Strasznie to niskie.
    Bez pozdrowień,
    Kinga

    ReplyDelete
  5. Droga Pani Kingo, dlaczego moja miłość do Mniszkówny jest naganna? Czyżby w liberalnym niby XXI wieku uczucie takie jak moje było klasowo niedozwolone? :-D

    I aby nie było niedomówień: klasa jest mi klasowo obca; komentarze na temat moich błędów ortograficznych, składniowych, językowych przyjmuję z pokorą. Za błędy rzeczowe przeproszę. Przyjmuję też krytykę merytoryczną, natomiast krytyka mojej klasy zwisa mi kamerą przez plecy.

    Pozdrawiam, autorka

    ReplyDelete
  6. I tu pozostaje mi się z Panią zgodzić - tak, rzeczywiście klasa jest Pani obca. I żeby nie było niedomówień - mówiąc o braku klasy mam na myśli wredne, chamskie zachowania. Ale - mnie to w Pani przypadku też zwisa, bo na szczęście takie osoby omijam szerokim łukiem.
    Żegnam.
    Kinga

    ReplyDelete
  7. Jak to miło, że sobie wszystko wyjaśniłyśmy.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.