piekarnik który był, ale go nie było

Kupiliśmy do domu kuchnię wolnostojącą smega; wypasioną, bo z rożnem. Jest marzec 2009.

Pierwsze oględziny i konstatacja, że piekarnika jednak, q..wa, nie ma. No nic, mamy kuchnię gazową z 80 cm szafki na patelnie. A właściwie to kto może pochwalić się szafką kuchenną z opcją rożen?

Mieszkamy z „szafką” przez ponad rok. Z rożna nie korzystamy, a ja opracowuję metody robienia lazanii w garnku postawionym na gazie.

Odwiedziny Annymarii i dyskusja o kuchniach. Ja opowiadam, że mamy kuchnię z rożnem, ale bez piekarnika.

Annamaria twierdzi, że to niemożliwe.

Idę szukać instrukcji obsługi.

Czytanie instrukcji oraz próba generalna.

Jednak mamy piekarnik. Działa.

Nasz piekarnik jest gazowo-elekryczny. Gaz piecze od dołu (i można temperaturę ustawiać); elektryka piecze od góry i (chyba) tylko na najwyższym ustawieniu czyli 250 stopni. Celcjusza :-)

Nie można piec od góry i od dołu jednocześnie. Albo gaz albo prąd.

Mogę piec lazanię lub cannelloni. Nawet rybę w soli. Biszkoptu raczej na razie nie będzie. Chyba że ktoś ma przepis na bisztop w rusztu :-D

6 comments:

  1. hehehe, ciekawa jestem jak wyglada ta szafka skoro sie nie polapaliscie, ze to jednak JEST piekarnik. Zrob jakies zdjecie Mayu.
    Ja za to w swoim, co to wyglada tradycyjnie i piecze z gory z dolu i z boku (elektryczny)i tez biszkoptu nie zrobie. Pali, zwlaszcza do dolu, ciagle nie moge sie wbic w temp. odpowiednia i czas pieczenia.

    ReplyDelete
  2. uśmiałam się do łez :) jesteś podobnym przypadkiem do mnie - kilka razy już znalazłam się w podobnej sytuacji.
    Co do pieczenia samego w sobie, tak jak poprzedniczka, nie jestem w stanie dogadać się z piekarnikiem, i tak jak do niedawna (czyli do przeprowadzki do uk) piekłam wspaniałe ciasta, tak w tej chwili wychodzą mi same gnioty! :(
    mój ojciec mawiał : trochę techniki i kobieta się gubi :) co nie przeszkadza mu do tej pory nie rozumieć zasady kopiuj wklej... ehh.

    ReplyDelete
  3. Ale mnie rozbawiłaś pod koniec tego beznadziejnego dnia. :) Może jeszcze coś macie, czego nie było? :D I po co komu biszkopty piec? Nudne trochę są... ;) Spokojnej nocy!

    ReplyDelete
  4. Coś ty za cudo kupiła?
    Potrzebny ci piekarnik jaki kupiłe jakiś czas temu. Dolna temperatura 45, górna 300 a może 320 - idę sprawdzić
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  5. Ja też jestem ciekawa tego niewidzialnego piekarnika, koniecznie zrób zdjęcie;-)

    ReplyDelete
  6. piekarnik wyglada jak piekarnik, ale po ogledzinach skonstatowalismy, ze nie jest to piekarnik a jedynie rozno: spirala elektryczna u gory, rozno zamontowane, a na pokretlach do ustawiania sa jedynie symbole rozna i oswietlenia. Brakuje opcji na ogrzewanie od dolu lub od dolu i od gory (tak jak bywa na innych piekarnikach ktore znam).

    ReplyDelete

Powered by Blogger.