kontrowersyjny Oliviero Toscani |
Autor zdjęć twierdzi, że protestuje przeciw niehumanitarności kary śmierci. Jedni krytykują go za używanie kontrowersyjnych tematów do reklamowania sweterków. Inni zaś twierdzą, że pokazuje ludzką twarz nieludzkich morderców zapominając o ofiarach. Właśnie ta kampania reklamowa spowodowała, że Oliviero Toscani (bo on jest fotografem odpowiedzialnym za zdjęcia i za kampanie reklamowe) rozstał się pracodawcą: firmą Benetton. W ostatecznym rozrachunku kampania społeczna przegrała z komercją: Benetton zrezygnował z kampanii, gdy amerykański Sears zdecydował, że nie nie będzie sprzedawał Benettona. Najwyraźniej lobby zwolenników kary śmierci jest silniejsze od pro-katolickiego, gdyż nikt nie zrezygnował ze sprzedaży różowych moherowych golfów po zdjęciu pocałunku, choć podobno ZChN podał ją do sądu o obrazę uczuć religijnych, a we Włoszech plakaty zdjęto.
przekroczono granice dobrego smaku
ReplyDeleteco to jest dobry smak? I gdzie leżą jego granice?
DeleteMnie się wydaje, że ta granica jest bardzo rozmyta. Dla jednych to przekroczenie, dla innych komercja, a dla jeszcze innych łamanie tabu lub wręcz przeciwnie - coś naturalnego. Jednak czy takie coś zachęca do kupna ubrań? Nie wiem, ja bym raczej nie pobiegła do sklepu po sweterek, ale możliwe, że z kilkoma osobami mogłaby wywiązać sie ciekawa dyskusja.
ReplyDeleteP.S. Czytam Pani blog od niedawna i podziwiam za odwagę z kupnem domu i to wszystko, co działo się w latach 2008-2009 pod wpływem tej decyzji. Sama mam podobne marzenie - inny kraj co prawda, ale miłość od pierwszego wejrzenia. Na razie marzę ;)
Witam. Przede wszystkim: na blogu, niezależnie od wieku, wszyscy jesteśmy na ty. Nie ma pań i panów, a profesorowanie, jeśli takowi są, to też są jedynie Richardami, a nie profesorami Dawkinsamia :D
DeleteAd rem: kampanie Benettona to raczej zwracanie uwagi na markę niż sprzedawanie konkretnej kolekcji. Tak przynajmniej było za czysów Toscaniego.