pierwsze podchoinki

zima idzie i pigwy - owoce w futerkach - sprzedają. Leżą takie kosmate, kurczaczkowo żółte i chcą być kupione. Miękkie serce mam, więc przyniosłam 3 kilo i zaczęłam niewiedzieć co z nimi zrobić :-)


Gdybym była w Ginestra pewnie przepisów miałabym więcej niż pigw, ale akurat nie jestem z Ginestra i skończyło się internetem:
  • przepis Nigelli na bryndę z pigwą i korzeniami trafił do mnie objazdem przez Not Without Salt;
  • od Delicious Days 'dostałam' przepis na hiszpańską marmoladę.
Do mojej marmolady dałam o dużo mniej cukru i zdecydowałam, że pigwę lubię pastelową. Tak oto wyszła mi mostarda di frutta, którą zamierzam jeść z serami różnymi. Podobną robią w Garfagnana.

Mam prezenty gwiazdkowe, których nie zamierzałam robić, bo nie świętujemy: 3 litry bryndy i jakieś kilogram mostardy. W ramach nieświętowania planuję tradycyjny fruitcake i shortbread w kszałcie serduczek, które pomażę konfiturą różaną i poleję czekoladą. Fruitcake pojedzie do Ginestra: jeden dla Anny Marii za znalezienie klucza, drugi dla Giny, za bycie CIA Ginestra :-); ciasteczka do Pana od Fig. Brandy z pigwą podzielimy się z Francesco. A resztę wypijemy z Pepperem, Muscat, Luckiem i Darwinem.

7 comments:

  1. z konfitury zrobic crostate! dobrze wychodzi bo pigwowa mostarda nie jest bardzo slodka.

    ReplyDelete
  2. dzieki. Proste i idealne rozwiazanie. Bedzie na przyjecie Darwina w pielesze rodzinne.

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam pigwę. W herbacie. I nie mogę jej nigdzie dostać w tym roku.

    ReplyDelete
  4. A moja babcia robi z pigwy nalewkę. To baardzo dobry sposób na spożytkowanie nadmiaru tych owoców. ;)

    ReplyDelete
  5. pigwe na nalewke moge miec w kazdej ilosci, ale spirytusu juz nie mam. Limoncello z nim zrobilam.

    ReplyDelete
  6. Jak znajdziesz Pana od Fig?
    Hmm... Ciekawe, czy ta świnia, którą nimi karmił, zmieniła się w listopadzie w porchettę i inne wędliny...

    ReplyDelete
  7. wiem gdzie Pan od Fig mieszka, a raczej: wydaje mi sie, ze wiem, gdzie Pan od Fig mieszka. I jesli Go znajde to zapytam o swinie figowa :-D

    ReplyDelete

Powered by Blogger.