B&B Italia -odrobina luksusu


kropla elegancji, szczypta stylu i manier, czyli zupełnie nie my. Od 1965 robią dobre meble,najpierw w duecie Piero Busnelli i Cesare Cassina, później Busnelli solo, gdyż Cassina odszedł w 1973 i stworzył własną firmę (o Cassina przy najbliżej okazji). Od początku założyli, że nowe pomysły mogą być dochodowe, że chcą budować markę i że dobre pomysły wymagają laboratorium. Ikona designu-fotel Up Gaetano Pesce powstał właśnie w laboratorium. Patrząc na ofertę B&B trudno sobie w tej chwili wyobrazić, że kiedyś byli pionierami. Obecnie są klasyką i wyższą półką mieszczańskiego stylu.

Kiedyś byli w rękach rodziny Busnelli, teraz 55% udziałów należy do Bulgari.

Z zakupem zestawu poczekam aż się reinkarnuję w bankiera z pałacem na piazza Navona. Na razie mogę sobie pooglądać i zastanowić się czy rzeczywiście ich estetyka to nie ja czy dorabiam sobie mordę kontestatora bo na zestaw b&b po prostu obecnie mnie nie stać.

Do marki B&B należy również ArcLinea, Moooi, Maxalto....a daty zaczerpnięte z The AZ of Modern Design (wyd. Merrel)

2 comments:

  1. Piękne! Ale nie z tego świata.... Tzn. nie z mojego świata :)

    ReplyDelete
  2. z mojego tez nie, choc pewne przedmioty bardzo mi sie podobaja. W kazdym razie: przyjemnie popatrzec

    ReplyDelete

Powered by Blogger.