kółko, krzyżyk, żmija

było o Vespie
było o Ape

Pora na kilka koni mechanicznych więcej i odrobinę designerskiego rozmachu, czyli pora na Alfa Romeo.

Projektowali je:
Pininfarina (Giulietta Spider,Spider Duetto, Spider, 164, 166)

Bertone (1900. Giulietta Sprint, Gulia Berlina, Giulia Sprint GT, Montreal)

Giugiaro (Alfasud i Brera)
I choć Alfa Romeo do siebie już nie należy :-), a do klanu Agnellich), to nadal przyciąga tłumy wiernych. Alfa to nie samochód dla zwolenników prostoty, minimalizmu i dystyngowanego opanowania.

AR to viagra na kółkach, bezczelna sex-toy, czy jak-kto woli-barokowy eksces.

Tak czy owak--muzyka o dechy, ciemne okulary, różowe polo z podniesionym kołnierzykiem, gaz na pełen gar i śmigać na Via Salaria, konkurując z Ducati

fakty:
1909 w podmediolańskim Portello powstaje Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
1915 Nicola Romeo dołącza do firmy
lata 50 Giulietta Sprint Bertony, Giulietta Spider Pininfariny
1967 Dustin Hoffman,Alfa Romeo, Absolwent
1972 Alfasud Giugiaro
1987 Alfa przechodzi na własnośćFiata
1995 Spider i GTV Pininfariny

www.alfaromeo.com

3 comments:

  1. ach... alfa mnie zachwyca, choć samochody mnie nie kręcą i nie noszę ani różowego polo, ani ciemnych okularów ;) Ale ta linia, kolory, detale... Zauważyłaś, jakie oni robią ładne klamki?

    ReplyDelete
  2. obiecuje sie klamkom przyjrzec przy najblizszej okazji.

    Rozowy to kolor dla mezczyzn, kobiety nosza futra i czern ew. braz :-)

    ReplyDelete
  3. brera zdecydowanie piekna :) kiedys, moze, uda sie ja kupic...na razie, w nieokreslono - dalekiej przyszlosci mam ochote na MiTo :D

    ReplyDelete

Powered by Blogger.